Laddar Evenemang

« Alla Evenemang

• Detta evenemang har redan ägt rum.

Äktenskapskurs

2021-09-21, kl. 20:00 - 22:00

Äktenskapskursen är för alla par som önskar stärka sin relation. Vissa par går kursen för att långsiktigt investera i sitt förhållande, andra vill ta itu med mer specifika utmaningar. Oavsett erbjuder kursen viktiga verktyg och praktiska idéer som hjälper dig att bygga en relation som varar hela livet.
Äktenskapskursen är baserad på kristna principer men utformad för alla par med eller utan kyrklig bakgrund, och ni måste inte vara gifta för att gå kursen.
Kursen består av sju tillfällen där föredrag via film varvas med enkla uppgifter som ger varje par möjlighet att enskilt samtala om kvällens ämne. Varje pars integritet respekteras. Det förekommer inga gruppredovisningar och ingen behöver redovisa något om sin relation eller vilka frågor man arbetar med.
De sju kvällarna har rubrikerna
– Stärka bandet
– Kommunikationens svåra konst
– Hantera konflikter
– Förlåtelsens kraft
– Familjens inverkan
– Bra sex
– Kärlek i praktiken.
Det är gratis att gå Äktenskapskursen men varje par behöver varsitt deltagarhäfte för 100:-, det vill säga sammanlagt 200:-.
Vill ni investera i er relation och bygga för att hålla långsiktigt? Gå i så fall Äktenskapskursen online!
Kursen startar tisdag den 21 september kl 20-22 och avslutas sju veckor senare, tisdag 2 november. Anmälan och frågor till daniel.lindqvist@korskyrkanuppsala.se eller 073-935 9662. Efter anmälan får ni mejl med länk till Zoom där kursen kommer att hållas. Arr Korskyrkan Uppsala i samarbete med Studieförbundet Bilda.
Välkomna med!

Datum: